poniedziałek, 18 listopada 2013

Kokos do akwarium

Postanowiłem przygotować nietypową ozdobę do akwarium. Dotarłem do łupiny kokosa, która wydała mi się być dość atrakcyjną. Zatem w prosty domowy sposób, bez uzycia specjalistycznych narzędzi jesteśmy w stanie wykonać co najwazniejsze samodzielnie ciekawą ozdobę akwarystyczną. Potrzebujemy piłkę do drewna, garnek, nóż oraz sól kuchenną i to wystarcza.

 W celu przygotowania kokosa do zanurzenia uprzednio:
  • odciąłem piłką do drewna ręczną część skorupy, tak aby powstał w niej większy otwór, można powyższego dokonać również otwornicą, wówczas ścianka przy otworze ma inny kształt, 
  • następnie nożem dokładnie oczyściłem wnętrze z pozostałości kokosa,
  • całość zanurzyłem w mocno osolonej wodzie i gotowałem przez 2 godziny, zmieniając kilkakrotnie wodę i soląc ją, aż do momentu, aż przestała ona zabarwiać się na brązowo,
  • nie usuwałem "włosków" z kokosa pozostawiam bowiem tę przyjemność glonojadom
Zachęcam do wykonania ozdoby samodzielnie, lub przy współudziale dzieciaków, frajda z tworzenia czegoś samemu, każdy potrafi iść do sklepu i kupić coś gotowego, ale po co, skoro można inaczej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Autor bloga zastrzega sobie prawo do modyfikacji treści komentarza w szczególności jeśli narusza on prawo lub zasady współżycia społecznego.